Jaké dárky na Vánoce? Tipy na aplikace pro fotografování s iPhonem

Už 3 roky starý iPhone 5 fotil velmi dobře a s každou další generací se obrazový výstup z fotoaparátu lepšil. Ne jinak tomu je i nyní u iPhone 6S (plus). Komu ale nestačí jen základní aplikace „fotoaparát“ má dost možností si stáhnout z App Store mnoho dalších. Jak se ale v tom množství vyznat a vybrat tu správnou? Zkusíme vám poradit.

TIP 1.
Kdo má zrcadlovku (nebo prostě jen lepší kompakt) je zvyklý si sám nastavovat clonu, čas a iso. Jenže to základní aplikace „fotoaparát“ neumožňuje. Ta jede jen na „automat“. Například při zhoršeném světle jsou pak fotky mnohdy zbytečně rozmazané, protože telefon zvolí kratší čas „závěrky“ který už v ruce neudržíte. Přitom by stačilo třeba jen zvýšit citlivost ISO a tím pak zkrátit expozici. Přesně takovou aplikací, která toto dokáže, je Camera+

Tato aplikace, v ceně 1 oběda (aktuálně 2,99 EUR), dokáže proměnit iPhone v takovou malou zrcadlovku. Tedy hodně nadneseně. Ale umožní vám najednou ovládat čas, ISO, nebo měnit kompenzaci expozice a to vše velmi jednoduše. 
Camera+ navíc umožnuje pokročilé úpravy fotografií. Sám ji často používám a jsem s ní dlouhodobě spokojen. Rozhodně ji doporučuji všem, kteří rádi fotí a chtějí aplikaci, ve které mohou nejen fotit, ale i pořízené fotografie upravovat a dál je sdílet na sociální sítě. Pořízené fotografie pak můžete mít jen v této aplikaci /a synchornizovat si je přes icloud i s aplikací pro iPad) nebo je pak exportovat do klasických fotek v iPhonu – což má také své výhody. Exportujete jen ty snímky, které chcete – ostatní zůstávají „uvnitř“ aplikace. 
TIP 2.
Ať už fotíte mobilem nebo plnoformátovou zrcadlovkou, určitě často fotky upravujete. A teď nemyslím jen takové rychlé úpravy pomocí Instagramu nebo Snapseedu (díky kterému přímo v iPhone nebo iPadu dokážete fotografie hodně dobře vylepšit). Jde o úpravy fotek na počítači. Protože je tento článek věnován aplikacím pro zařízení Apple, budu i zde popisovat: Aplikace pro úpravu fotek na Mac OSX. 
Velmi dobrý nástroj je Pixelmator. Ten existuje jak ve verzi pro iOS /iPhone, iPad/ tak také pro OSX. Z toho plyne krásná provázanost aplikací. Můžete začít upravovat fotografii na iPhone a dokončit ji doma na velkém monitoru u Macu. 
Pixelmator toho umí opravdu hodně. Je to vlastně takový jednodušší Photoshop. 
Osobně základní úpravy fotografií dělám v aplikaci „Photos“ která je standartně nainstalovaná v nejnovějším systému OSX. Už ta toho umí opravdu dost. 
Pokud si chci s fotkou „vyhrát“ více – upravuji ji v Ligthroomu (ke kterému jsem přešel po ukončení vývoje Aperture). Pokud chci použít pokročilejší úpravy, sáhnu často právě po Pixelmatoru (29,99 EUR pro Mac). 
Jak aplikace funguje? Profesionálni fotograf a školitel popsal základní funkce v tomto webináři: 
Doporučuji také další Honzovy webináře, které naleznete na tomto odkazu. Pokud to myslíte s úpravou fotografií vážně a nestačí vám jen tutoriály na YouTube, určitě doporučuji účastnit se i Workshopů pořádaných Honzou Březinou
Takový byl výčet tipů nejen na Vánoce. Doporučuji jen to, co znám a používám. A to nejen já, ale řada profesionálních fotografů. Malá rekapitulace: 
Už základní funkce fotoaparátu v iOS a fotografiích v Mac OSX nabízí dost možností pro úpravu vašich snímků.
Pokud ale chcete mít více funkcí a možností úpravy zvolte pro iPhone nebo iPad aplikace: 
Pro Max OSX
Přeji dobré světlo, klid v duši a světový mír 🙂

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s